Mūsu skolas ikdiena

Skolas ikdiena sākas, kad pirmie skolēni ierodas skolā un izmanto laiku spēlēm, sporta aktivitātēm vai kādam darbam. Par darbu saucam ikdienas mācību plānu.

Mācības sākas plkst. 8.00 ar kopīgu apli, kurā draudzīgā atmosfērā skolotāji un bērni iepazīstina ar aktuālitātēm, dzied Dieva pielūgsmes dziesmas. Katram ir iespēja izteikties un pateikties Dievam par jauno dienu, lūgt gudrību un vadību darāmajos darbos.

Pēc apļa sākas radošais darba process. Tas tiek organizēts ar iknedēļas plāna palīdzību, kuru klase saņem pirmdienā. Šajā plānā ir atspoguļoti paredzamie nedēļas darbi. Skolēni mācās individualizēti, pāros, savas klases ietvaros un jaukta vecuma grupās. Tas atkarīgs no izvirzītajiem pedagoģiskajiem mērķiem. Ja plānots, piemēram, izveidot projektu, pirms darba uzsākšanas kopīgi tiek izvirzīti vērtēšanas kritēriji, kas tiek pielāgoti gan mācību priekšmetam, gan attiecīgajam vecumposmam. Skolotāju vadībā notiek informācijas meklēšana, apkopošana, prezentēšana un kopīga vērtēšana.  

Jaunās tēmas apgūst mazās grupās pa vecumposmiem skolotāju, dažkārt citu skolēnu vadībā.

Skolēni jau no pirmajām klasēm tiek virzīti uz pašvadītas mācīšanās prasmju pielietošanu.

Visās klasēs tiek izmantoti daudzveidīgi mācību materiāli – M.Montessori didaktiskie materiāli, darba burtnīcas, dažādu autoru mācību grāmatas, enciklopēdijas un citi.

1. – 3. klases skolēni ikdienas darba procesā strādā atsevišķi no  4.– 7. klases skolēniem. Nelielais bērnu skaits katrā klasē ļauj pievērst uzmanību katram skolēnam un veltīt personīgu laiku, kad tas nepieciešams.

Skolā nav zvanu stundu sākuma un beigu noteikšanai. Šādu sistēmu esam ieviesuši no pirmās skolas pastāvēšanas dienas, lai diena būtu pēc iespējas harmoniskāka un bērniem būtu iespēja netraucēti koncentrēties uzsāktā darba plāna realizēšanai. Dienas sākumā tiek noteikts minimālais darbu apjoms, kas katram bērnam dienas laikā būtu paveicams. Tie ir dažādi uzdevumi latviešu valodā, matemātikā, dabas un sociālajās zinībās, angļu valodā, mūzikā, sportā un citos mācību priekšmetos. Piektdienas saucam par radošajām dienām ar mājturības, kulinārijas, mākslas, rokdarbu un citām aktivitātēm.

Sporta stundas notiek svaigā gaisā, pārsvarā mežā, kā arī pie skolas āra teritorijā. Vienu reizi nedēļā skolēni apmeklē baseinu. Ziemā dodamies uz mežu braukt ar ragaviņām, organizējam slidošanas un slēpošanas aktivitātes.

Skolā cenšamies strādāt bez mājas darbiem. Ja skolēni nepabeidz kādu no uzdevumiem, to var izdarīt mājās vai pēcpusdienā – pagarinātajā dienas daļā.